Promocja wydarzenia z pomocą influencerów

Promocja wydarzenia z pomocą influencerów

Influencerzy w ostatnim czasie podbijają świat social mediów. Właśnie dlatego, coraz więcej marek decyduje się na podjęcie z nimi współpracy na wielu płaszczyznach. Świetnie sprawdzą się również przy promocji naszego eventu, co może przynieść lepsze skutki niż standardowa kampania.

Influencer marketing – czym jest?

Influencera najprościej jest określić, jako osobę, która poprzez swojego bloga, kanał na youtube czy profil w mediach społecznościowych, umiejętnie oddziałuje na opinię wielu ludzi, należących do jej “społeczności”. Najsłynniejsi influencerzy skupiają wokół siebie grono kilkudziesięciu, lub nawet kilkuset tysięcy użytkowników. Współpraca z nimi może mieć wiele różnych form. Jednak, jednymi z najczęstszych metod promocji są; wpisy na temat produktu czy marki na blogu, a także zamieszczenie krótkiego filmiku lub relacji w mediach społecznościowych. Coraz częściej influencerzy stają się twarzami większych kampanii reklamowych danego brandu, w czym powoli wypierają oni gwiazdy i celebrytów.

Jakiego influencera wybrać do promocji wydarzenia?

Influencerów w internecie możemy znaleźć setki. Przy wyborze powinniśmy kierować się w dużej mierze charakterem naszego wydarzenia. Ważne jest, zapoznać się z sylwetką danej osoby i poznać podstawowe informacje o niej. Tutaj jedną z kluczowych kwestii będzie charakterystyka grona odbiorców, do którego trafia oraz jej styl komunikowania się w internecie. Nie możemy także zapomnieć o weryfikacji, z jakimi markami wcześniej współpracowała – czy w tym gronie nie znalazła się nasza konkurencja. Dobrze jest także sprawdzić jak często bywa na różnego rodzaju eventach oraz charakter tych, na których się pokazuje. Niezwykle istotne się także zasięgi, które mówią nam, do ilu osób trafia profil danej osoby oraz jej wpisy. Coraz popularniejszą metodą nawiązywania współpracy z nimi są agencje, skupiające się przede wszystkim na influencer marketingu, pośredniczące pomiędzy influencerami, a firmami.

Korzyści ze współpracy z influencerami

Ze współpracy z influencerami płynie bardzo dużo korzyści. Przy stosunkowo małym koszcie, jesteśmy w stanie dotrzeć do dużego grona użytkowników social mediów. Podjęcie kontaktu z osobami, znanymi w internecie, może przynieść znacznie bardziej długofalowe skutki. Warto spróbować nawiązać relację z danym influencerem, również po zakończeniu eventu. Dzięki niemu, uda nam się także trafić do grona odbiorców, których nie przekonują tradycyjne przekazy, jak na przykład gazeta. Imprezy są świetną okazją do zgromadzenia interesujących materiałów wizualnych, dlatego kiedy planowana jest wizyta tego typu gościa na naszym evencie, warto jest zadbać o elementy, które później będą dobrze wyglądać w relacji z wydarzenia czy w standardowych wpisach. Pamiętajmy, że influencerzy cieszą się znacznie większym zaufaniem, niż celebryci, więc już nawet jednorazowa współpraca może zachęcić wiele osób do zapoznania się z naszą działalnością.

W kraju posiadamy wielu influencerów cieszących się bardzo dużą popularnością, nie tylko w Polsce, ale też na świecie. Internet przyciąga odbiorców w różnym wieku, dlatego jest bardzo dobrym miejscem do promocji naszego wydarzenia.