Walentynki jako dobra okazja na event promujący markę

Walentynki jako dobra okazja na event promujący markę

Wszelkiego rodzaju święta to w branży eventowej najlepszy czas na organizację imprez – nikt nie dyskutuje już z komercyjnym charakterem Bożego Narodzenia czy też Walentynek, które często są nazywane wytworem konsumpcjonizmu. Jak wykorzystać ten fakt i wypromować markę w Walentynki?

Dlaczego Walentynki to dobry czas na promocję marki?

Ponieważ czas od początku stycznia do mniej więcej połowy kwietnia jest w sektorze usług uznawany za “martwy okres”, warto wykorzystać wtedy każdą okazję, która może podkręcić sprzedaż. Właśnie z tego powodu organizacja eventu promującego markę w Walentynki jest świetnym rozwiązaniem. Za tą tezą przemawiają zresztą statystyki, według których z roku na rok konsumenci przyznają się do kupowania coraz droższych upominków z okazji Dnia św. Walentego. W samych Stanach Zjednoczonych rynek Święta Zakochanych jest wart niemal 20 miliardów dolarów!

Jak wypromować markę w Walentynki

Do najciekawszych eventów walentynkowych należą takie, które bezpośrednio angażują klientów i sprawiają, że ci biorą w nich czynny udział. Jak to osiągnąć? Najważniejsze jest znalezienie aktywności popularnej wśród wielu ludzi, na przykład tańca. Wokół tego tematu można zbudować wiele wydarzeń: od strefy relaksu z taneczną grą na konsolę aż po otwarte lekcje prowadzone przez profesjonalnych tancerzy. Aby zorganizować taki kurs, należy wybrać ciekawą lokalizację, przez którą przewija się wielu ludzi (taką jak centrum handlowe lub główna część miasta) i zbudować w nim parkiet. Ważna jest też odpowiednia muzyka, najlepiej grana na żywo, a także dekoracje, które pozwolą zidentyfikować markę odpowiedzialną za ten walentynkowy event.

Inną, popularną praktyką, której sukces potwierdzają wyniki dotychczas przeprowadzonych kampanii jest stworzenie przestrzeni, za pomocą której zainteresowane osoby wyznają swoje uczucia. Może być to telebim w centrum miasta czy też ruchomy billboard, na którym wyświetlą się walentynkowe życzenia. Jest to doświadczenie zupełnie jak z filmu, kiedy dochodzi do spektakularnych zaręczyn głównych bohaterów w miejscu publicznym – właśnie to “hollywoodzkie” odniesienie eventu umożliwi skuteczną promocję marki w Walentynki.

Połącz swój event z Walentynkami

Organizowany w Walentynki event nie musi tematyką wpasowywać się w to święto, gdyż neutralny scenariusz można uzupełnić o dodatki w klimacie Dnia Zakochanych. Odpowiednie dekoracje i materiały graficzne niewielkim kosztem uczynią event promujący markę bardziej atrakcyjnym. Można pokusić się też o dobranie muzyki, która kojarzy się z miłością – tak jak najbardziej znane hity z komedii romantycznych – oraz wymyślenie haseł nawiązujących do Walentynek. Kluczem do stworzenia naprawdę kreatywnego sloganu jest odnalezienie nietypowego połączenia między Świętem Zakochanych a profilem marki, która stoi za wydarzeniem.

Jedynym ograniczeniem przy organizacji walentynkowego eventu promującego markę jest pomysłowość planujących. Mogą oni pójść tradycyjną ścieżką postępowania i stworzyć wydarzenie adresowane dla par lub zboczyć z tego utartego toru, kreując przestrzeń angażującą singli, na przykład poprzez speed dating (także biznesowy!). O tej idei więcej przeczytasz TUTAJ.