Zwiększenie sprzedaży po zakończonym evencie – jak to zrobić?

Zwiększenie sprzedaży po zakończonym evencie – jak to zrobić?

Eventy są ważnymi elementami w życiu firmy. Jednak poza tym, aby sprawiały one spektakularne wrażenie na przybyłych gościach, ważne jest, żeby przekładały się bezpośrednio na wyniki sprzedaży. Chociaż często ich poprawa nie jest widoczna od razu, wszelkiego rodzaju wydarzenia mogą przynieść korzyści bardziej długofalowe, dlatego podczas organizacji imprez firmowych należy zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów.

Budowanie relacji z klientem w czasie wydarzenia

Imprezy firmowe często są jedyną możliwością, aby spotkać się z naszymi Klientami twarzą w twarz. Jest to wręcz idealna okazja to stworzenia bliższej relacji oraz pokazania się ze znacznie innej strony. Wielu ludzi zdecyduje się na zakup w momencie, kiedy będą znali swojego kontrahenta na bardziej “przyjacielskim” stopniu, przez co znacznie zwiększy się ich zaufanie do marki oraz osób bezpośrednio z nią związanych. W ostatnim czasie coraz większą wagę przywiązuje się do wartości reprezentowanych przez daną firmę oraz jej autentyczności. Wszelkiego rodzaju imprezy mogą przyciągnąć nie tylko Klientów, którym nasze produkty są już znajome, ale też całkiem nowych, i dlatego warto jest przed wydarzeniem zadbać o jego promocję.

Nawiązanie współpracy z influencerami

W mediach społecznościowych jest ich coraz więcej, dlatego przed zaproszeniem influencera na nasz event warto jest sprawdzić kilka podstawowych kwestii, czyli jaka jest grupa docelowa do której kieruje swoje posty, wpisy czy filmiki, liczbę tak zwanych “followersów” oraz wszystkie kanały, z których korzysta. W ostatnim czasie rekomendacje postaci znanych z internetu są dla wielu osób znacznie bardziej istotne niż zdania ekspertów czy gwiazd pojawiających się chociażby na ekranach kinowych. W momencie, kiedy wierne grono fanów danej osoby zobaczy jej relację z eventu możemy mieć pewność, że jego znaczna część zapozna się z ofertą naszej firmy oraz zdecyduje się na zakup danego produktu. Social media mają znacznie większy zasięg i trafiają do szerokiego grona odbiorców, dlatego influencerzy stają się coraz większymi autorytetami w danej dziedzinie życia. Nasza impreza może być dobrym początkiem, aby nawiązać dłuższą współpracę z danym blogerem czy youtuberem, dzięki czemu sprzedaż produktów ma szansę systematycznie rosnąć.

Tradycyjne media na evencie

Na nasze wydarzenie warto jest także zaprosić przedstawicieli tradycyjnych mediów, a mianowicie dziennikarzy, którzy przygotują relację z imprezy. Nawet mała wzmianka o naszej marce czy produkcie w ważnych tytułach lokalnych czy ogólnopolskich może wpłynąć na postrzeganie nas na rynku. Dobrą reklamą będzie chociażby artykuł poruszający temat eventu na jednej z uznanych stron branżowych. Będzie to budować zaufanie i może sprawić, że przy wyborze podobnych produktów potencjalny kupiec wybierze właśnie nasz. Nie wszyscy posiadają także konto na Facebooku czy Instagramie, lub uważają je za mało wiarygodne źródła informacji, dlatego warto jest wyjść poza te standardowo wykorzystywane kanały.

Event jest okazją do stworzenia wizerunku firmy, która jest bliżej człowieka. Nawiązanie coraz bliższych relacji oraz wyjście do naszych konsumentów będzie miało bezpośrednie przełożenie w sprzedaży. Imprezy firmowe to czas, kiedy powinniśmy pokazać markę z nieznanej jeszcze perspektywy, przez co ważne jest właściwe nagłośnienie – zarówno przed i po evencie.